Tygodniowy plan postów na profil na Facebooku
Klient: sklep ogrodniczy
Zlecający: agencja White Factory
Tydzień: 26-30.10.2015
Proponuję 1 post na +/- 2 dni, czyli ok 4 tygodniowo,
wliczając weekendy. Tematy: kontekstowe, sezonowe, związane z ofertą,
promocjami itp. Dodatkowo ok 1-3 postów tygodniowo udostępnianych z innych
stron.
Godziny publikacji zależą od statystyk odwiedzin – z reguły
ruch na profilach zaczyna się ok. godz. 6-7, rośnie do przeciętnej ok. godz. 8-9,
utrzymuje się z wahaniami do 20, po czym lekko rośnie i osiąga max ok. godz. 21:00.
Dla różnych profili wygląda to oczywiście różnie.
Poniedziałek, ok.
godz. 8:30 (dla tych, którzy zaglądają na Facebooka w drodze do pracy/uczelni albo po
rozpoczęciu dnia w biurze):
Zdjęcie: dziewczyna owinięta w koc/duży sweter siedzi na
tarasie z kubkiem kawy. Inna wersja: dziewczyna owinięta w ciepły koc w kolorach jesieni. Podpis: Zadbaj o ciepłe okrycie dla siebie i swoich
roślin” plus zdjęcie produktowe: włókniny okrywowe. Krótki post poradniczy na
temat np. trzech różnych włóknin i ich najlepszej przydatności.
Wtorek, ok. godz. 20:00
(najwięcej odwiedzających stronę na Fb)
Zdjęcie mężczyzny odjeżdżającego na kosiarce-traktorze (na
drugim planie) i kobiety (na pierwszym planie, tyłem) z dialogiem w chmurkach
„Teraz będziesz kosił w parku?”
„Co poradzisz, nasz ogródek machnąłem w pięć minut, a tak
fajnie się jeździ…”
Lub
Krótki film o samym sklepie i jego pracownikach, nakręcony
np. z punktu widzenia (i z narracją) wybranego towaru – np. doniczki, rękawicy
ogrodowej czy cebulki hiacynta – który trafia do sklepu, i zanim znajdzie się
na swoim regale, zwiedza inne działy.
Czwartek, ok.
godz. 17:00
Zestaw 3 - 4 zdjęć:
11. mężczyzna w dżinsach i kraciastej koszuli trzyma i podpis „nadszedł czas na”
22. odkurzacz do liści na tle jesiennego trawnika
i
podpis „męskie porządki”
33. jeż i podpis „i nowe znajomości”
4+ ew. zdjęcie produktowe: dmuchawa plus ew. inne
towary, które chce zareklamować sklep
Sobota ok. godz. 10:00
Jeśli klient nie boi się tematu, można zaplanować posty
związane z 1 listopada – na pewno mają ofertę typu kwiaty, znicze, dobrze
sprzedają się też sprzęty ogrodnicze do porządkowania grobów (znicze, grabie,
łopatki, konewki, preparaty do czyszczenia kamienia itp.).
Lub
Krótki film poradnikowy (w jakości youtube i umieszczony na
kanale youtube.com/sklepogrodniczy) np. na dekoracje z drewna wycięte
oczywiście sprzętem zakupionym w sklepie.
Komentarz:
Agencja White Factory nie zapłaciła mi za tę pracę, co pozwala przypuszczać, że robią tak częściej. Jeśli zamierzasz coś od nich kupować, weź pod uwagę, że być może zapłacisz za pracę i pomysły komuś, kto wyłudził je od innych.
Komentarze
Prześlij komentarz